Aquest llibre Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents. És un llibre de Francesc Balagué i Felipe Zayas de l'editorial UOC publicada l'any 2007. Aquesta col·lecció va dirigida a professionals de l'àmbit educatiu.
Fa escassament quatre anys, uns quants professors pioners van començar a introduir-los en l'àmbit escolar. L'evolució d'aquest fenomen ha estat espectacular i cada vegada són més els serveis i recursos disponibles.
Partint de la seva contextualització en la web 2.0, el blog es descriu com a sistema de gestió de continguts amb una dimensió social i comunicativa molt important. El blog és, en primer lloc, un mitjà de comunicació que pot contribuir a enriquir les interaccions entre els alumnes i entre aquests i el professor per afavorir aprenentatges actius. A més, el blog permet establir comunicació amb persones i grups situats més enllà del centre educatiu.
Té com a finalitat considerar els seus usos i possibilitats educatives dels blogs.
El primer capítol "Introducció": ens fa referència a la importància que tenen les noves tecnologies en la vida diària, i les diferents eines que tenim per poder utilitzar-les. Tenint en compte, que la societat evoluciona, tenir un blog en l'actualitat com una eina de treball és molt útil per compartir idees i coneixements amb qualsevol persona del món.
Però, alhora, és important diferenciar entre dos tipus de persones dintre del món de les TIC: els nadius (persones que han crescut immersa en la tecnologia, és a dir, aproximadament van néixer fa uns 15 anys cap endavant) i l'altre tipus de persona seria els immigrants digitals, aquells que han nascut fa aproximadament més de 50 anys cap enrere (pares, avis, alguns mestres, etc.), i que s'han d'adaptar a aquest nou sistema i han d'aprendre-ho tot de nou.
Aquí us deixo un resum del llibre que he fet, perquè tingueu una idea més clara i visual.
Podeu trobar el llibre a:
http://books.google.com
També podeu provar amb:
https://mega.co.nz/#!iocC2JRa!6WlMt0KsPt22686YsE74Yva2WYceWgLnzPHI8chxHiw
No hay comentarios:
Publicar un comentario